Pengodeng

selamat datang


Monday, August 16, 2010

pompuan dinilai dengan mate???

haa...korg sume mesti tertanya-tanya mcm mne la erk pompuan nie dinilai..
dan pompuan nie sebenarnya = apa erk..
korg agak apa la erk???

pada ak la...
pompuan nie macam.....
ntah..pandangan ak rahsia la....
haha...
korg plak rasa apa?
yg pompuan plak rs korg nie macam apa?
huhu..poning poning....

da la....biar ak bgth la korg mcm mne pompuan dinilai..
nie bukan idea ak...cuma ak kgsi ngan korg..(pompuan jgn baca..klu xjgn marah ak)


amacam??
siap dapat A+ tue..
haha...
betul ke nie erk?
yg pompuan jgn mrah plak..
da pesan jgn baca td...
yg xpaham plak..tye la yg paham..=)

Wednesday, August 11, 2010

Bermulanya 1 Ramadhan




arinie da start sume umat islam yang berpuasa dan kaki monteng menyambut bulan ramadhan.... jadi ak nak ucapkan selamat berpose pada sume org tang berpose...yg xpose xpyhla terima ucapan ak k..haha...
so sempena bulan yang mulia nie ak nak wat kebajikan ckit la....apa die?ha...nie tuk korg yg xtau ataupun lupa ataupun tuk mereka yang baru mengenali islam...

1) Niat berpuasa
Lafaz Niat Puasa


haa....tu tuk ari3 pye niat....yg nie plak tuk sebulan

Lafaz Niat Puasa Sebulan


sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala

2) Doa berbuka puasa


allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

so dgn apa yg tidak seberapa nie ak harap dptla bantu korg ~tue pon klu korg xtau@lupa~ menjalani ibadah puasa dengan lancar tnpa masalah...
jadi ak nak ucapkan selamat selamat berpuasa sekali lagi...
jgn lupa plak niat pose erk...nnti pon buka bce doanye....
renung - renungkanlah...
selamat beramal =)

p/s =  pada mana2 awek yang lebeh kurang ak je bayanya...sapa pose penuh dapat hadiah misteri...berbaloi - baloi...haha

Fatihah kepada atukku < Haji Ahmad Bin Daud >

tiba2 je..mlm sbtu lepas ak kene marah ngan ayah bial ak kol balik... puncanya tpon ak abis btri ptg tu.. rupenye atuk meninggal dunia... ak pon kemas bag cpt... tgu train kol 9 tp nek kol 10... smpai rawang kol 11.30 ... smpai kg kat area behrang dlm kol 1 smpai rumah ak trus salam nenek ak yg tgh nangis den pas pjuk nnek ckit3 ak trus nek atas tgk arwah...tenang je mukanya..
amik yasin kat tepi terus baca...pas abis ayah ak plak smbg bc...

esoknya...
kol 9 arwah dimandikan...ayah aku ~pak long~, pak ngan ngan pak jang ak jd pemangku arwah...ak ngan pak ndak ak tlg imam 1, imam 2 ngan cucu sulung arwah ~ak cucu no 2~ yg mndikan arwah..hulur pe2 patut..tlg jirus air sume...selesai mandi, amikkan wuduk terus kafankan arwah.. nenek ak asyik ngs je ms imam bg last la tuk cium arwah..yg ak perasan hanya pak jang ak je xcium arwah sbb sedih sgt... so arwah diangkat ke masjid ...kol 10.30 jenazah disembahyangkan... jenazah kemudian diantar ke tanah perkuburan tapi liang lahad xsiap lg... tgu pye tgu jenazah selamat dikebumikan...Alhamdulillah...xda pe3 yg pelik pon jadi.. semoga roh ditempatkan di tempat org yg soleh solehah...

Al Fatihah buat atuk ak....
time kita xtau plak ble la kan...ak blh kira nie 1st time tgk jenazah ~2x sbnrnye..cme mls kira sbb ms tue kecik..xda perasaan pon~... ada gak rs semacam jer...hais..