Pengodeng

selamat datang


Tuesday, January 18, 2011

Episod akhir Doraemon

Cik anis mengatakan yang blog aku sungguh ilmiah. Haha. Gelak sorang sorang aku. Sekarang aku nak jadikan blog ni blog budak budak walaupon aku dah remaja.


Sapa kat Malaysia ni tak tahu lagi siri popular Doraemon ni sila tegakkan bulu ketiak anda. Kalau tak tegakkan maknanya korang semua tahu la kan. Rancangan ni popular masa aku sekolah rendah, erkkk tadika maybe, tak pon aku tak sekolah lagi. Huhu ..

        Tak kira la korang dah tau ke belum aku tetap nak perkenalkan watak-watak utama dalam cerita ni. Watak yang mempunyai peranan sendiri untuk menghidupkan perjalanan cerita ni tak kira la dalam siri atau pon movie. So antara wataknya,


1 -- > Doraemon : Mestilah Doraemon sendiri. Seekor kucing robot berwarna biru yang dihantar dari abad ke 22 oleh keturunan Nobita sendiri iaitu Sewashi. Motif dihantar ke Nobita adalah untuk menjaga Nobita yang sering menghadapi masalah. berketinggian 129.3cm dan berat badannya 129.3kg, ~berat sebab robot~ Doraemon kehilangan telinganya semasa di abad 22 lagi kerana dimakan tikus robot. Disebabkan tu jugaklah Doraemon takutkan tikus hingga sekarang. Amat sukakan kuih Dorayaki. Doraemon juga mempunyai suatu poket 4-dimensi, di mana Doraemon selalu mengeluarkan pelbagai peralatan masa depan untuk membantu Nobita.

 

2 -- > Nobi Nobita : Mana ada Nobita mesti ada Doraemon dan begitulah sebaliknya. Digambarkan sebagai satu watak yang penuh kelemahan @ kekurangan. Malas, bengap, penakut, tak pandai bersukan dan sering mendapat markah 0 antara kelemahan Nobita. Akan tetapi Nobita amat mahir menembak dan bermain bunga tali. Nobita ni juga seorang yang suka menegakkan kebenaran dan sanggup mengorbankan nyawanya untuk keselamatan kawan-kawan. Selalunya keadaan ni boleh jumpa dalam movie Doraemon.  Selalu minta pertolongan Doraemon atas kesusahan yang dihadapi walaupon kesusahan datang daripada dia sendiri. Nobita biasa dilihat memakai cermin mata, kemeja polo berwarna merah atau kuning berkolar putih dan seluar putih atau biru.

 

3 -- > Sizuka Minamoto : Rakan sebaya dan sekelas Nobita. Cantik, pandai serta mahir memainkan alat muzik. Disukai oleh Nobita sebab Nobita tahu Sizuka merupakan isterinya di masa hadapan. Sizuka jugalah yang sering backup Nobita jika terlihat Nobita dibuli Giant dan juga Suneo.

4 -- > Takeshi Goda @ Giant : Kuat makan serta kuat buli rakan sekelas. Giant juga merupakan rakan sekelas Nobita. Sering membuli Nobita kerana sifat penakut Nobita sendiri. Giant juga suka menyanyi dan perkara tu jugalah yang ditakuti rakan-rakan sebaya kerana nyanyian Giant disifatkan mampu membunuh pendengar. Haha .. Tapi Giant juga takutkan seseorang iaitu emaknya sendiri.


5 -- > Suneo Hanekawa : Agak pandai, bermulut celupar dan lahir dalam kemewahan. Sering menunjuk-nunjuk mainan baru dia yang mahal. Dilihat selalu bersama Giant. Suneo juga pakar dalam mengampu Giant semata-mata elak dari dibuli Giant.

Da abis. Oppss.. Silap tak habis lagi. Sebab benda kat atas macam tak related dengan tajuk kat atas. Sebenarnya aku terjumpa satu video mengenai siri terakhir Doraemon.

        Aku tak tahu la korang da tahu ke belum cerita terakhir siri Doraemon ni. So aku nak kongsi jugak walaupun korang rasa tak nak kongsi. pe aku mengarut nie So korang layang la episod akhir Doraemon ni. Selamat menonton ^^



6 comments:

:: Mrs ZuriEd :: said...

hahahaaa.... budak3... =p

MrZuRied said...

eleh..cakap macam tak layan jer citer ni..best kot

:: Mrs ZuriEd :: said...

tgk gaklaaa... tp xla xcited sgt... huhuuu...

Mrs. Anis Laila said...

hahha..ngok la ko wan....comel kot...waaa...aku rindu doraemon....
dulu x miss cite doraemon time mgrib..trgt bapak aku bising2 sek nk tgk doraemon sbb time tu kan mghrib hihi

Mrs. Anis Laila said...

ops lupe nk ckp rupe ko mcm soneo..hehe

MrZuRied said...

mcm suneo korak gang..aku macam nobi nobita la..haha