Pengodeng

selamat datang


Saturday, March 19, 2011

Cara yang betul dengar arahan ISTERI

Selamat menunggu hujan teduh. Kenapa banyak-banyak benda nak tunggu hujan reduh? Mestilah sebab aku nak tunggu hari panas balik. ZzzzZZ .. Sebenarnya aku kesian dengan kawan aku. Dari semalam lagi teringin nak pergi Putrajaya nak naik belon panas katanya. Alihnya hari hujan. Da tak pasal-pasal batal. Ngeh3 ..  Padan muka dikau. Aku punya turn mungkin akan tiba mungkin juga tak.  Kerana nie la sebab sebenar Selamat Menunggu Hujan Teduh. Kerana pagi buta ahad aka malam nie aku nak pergi panjat bukit broga. Kalau tak berenti hujan alamatnya terpaksa la aku batalkan niat tue. Amboih, panjang benor pembuka bicara aku erk ..

        Ok la, aku cerita benda yang ada kaitan sebenar dengan tajuk post aku ni. Walaupon aku tak kahwin lagi dan kebanyakan kawan-kawan blogger aku pon tak kahwin lagi, tapi aku tetap mimpi yang aku ni sebenarnya dah berkahwin. Ala, macam korang tak pernah. Mimpi kahwin dengan 007 la, Orlando Bloom la .. Kan kan kan?? Tapi tu bagi perempuan la. Kalau laki normal macam aku ni sure la mimpi kahwin dengan Angelina Jolie, Anne Hathaway dan juga Sarah Raisuddin. Erk, ada ke? Haha ..

        

        Selalu sangat kalau kahwin ramai yang cakap perempuan akan jadi queen control. Takut laki kacau pompuan lain, kahwin lain dan macam-macam lagi la. Bak kata prof aku yang sekarang ni, kahwin dengan lowyer. Memang tak boleh lawan la. Kalau prof aku cakap lebih sikit si isteri mesti ajak masuk mahkamah. Haha. Macam mana nak lawan? Dan katanya lagi baik kawin dengan budak FPI ( fakulti pendidikan islam), kalau bini lebih-lebih je agak macam nak melawan macam singa betina tue, dengan pantas boleh ugut "syurga bawah tapak kaki suami.. ingat... ingat..." ngeh3 ... (tak henti-henti gelak)

          

        Selalunya apa kata dua yang bini bagi kat laki diorang? Macam aku pengalaman yang aku ada hanyalah menonton kat drama ataupun sinetron yang banyak sangat ditayangkan kat malaysia ni. Antaranya macam :-
       
  • " abang nak bawak saya makan kat Mc* atau K*C or saya tak nak masak 3 hari ni".  
  • " raya nie raya kat rumah mak saya dulu ok atau awak raya sorang-sorang. Anak saya bawak" (walaupun raya lepas macam tu jugak dan rumah mak dia pon sebenarnya sebelah rumah dia je)
        Tapi apa yang lelaki patut buat jika diberi kata dua macam tue? aku rasa kartun kat bawah nie ada jawapannya. Bagaimana nak jadi lelaki yang sejati, tak ada istilah queen control dalam rumahtangga dan dalam masa yang sama menjadi lelaki yang dengar arahan ISTERI korang. Layannnnn ......
 
Amacam? Paham tak.. Ngeh3...

**masa siap tulis hujan pon berenti..yayyyyyy

2 comments:

mykhalis said...

jadilah suami yang rasa bertanggung jawab..dok gitu?hehe..cepat2la kawen ekk

latest entry di blog khalis : siapa yang tak sayang anak bini??

Miss.Anis said...

tapi isteri lagi kene dgr arahan somi tau..haha..sudah lah aku dah tkt nak kawen....hehe